Partidul promite!

Promisiunile electorale facute de USR in campania electorala pentru alegerile parlamentare

Programul USR este unul de Dreapta si care pune accent mai mult aspirational decat concret pe modul in care ar trebui sa fie rezolvate problemele mari care macina statul roman: birocratizarea, coruptia, salarizarea din sistemul public sau subfinantarea sanatatii si a educatiei.

USR are o viziune corporatista asupra actului de guvernare si de administratie al statului, sustine Justitia, informatizarea administratiei publice, insa temele partidului vizeaza doar un anumit segment de populatie.

Printre altele, USR militeaza pentru mentinerea MCV, pentru aderarea Romaniei la zona euro, sustine antreprenoriatul si sustinerea micilor fermieri.

Mai jos, partidulpromite.ro enunta promisiunile electorale facute in campanie de USR.


  1. Implementarea unui sistem electoral democratic

USR a promis in campania electorala ca va milita pentru reformarea sistemului electoral. Propunerile celor din USR sunt urmatoarele:

  • Neingradirea accesului la demnitatea publica
  • Alegerea primarilor si a presedintilor de consilii judetele in doua tururi
  • Reducerea numarului de semnaturi necesare propunerii candidaturii la toate tipurile de alegeri
  • permiterea existenţei partidelor locale la nivelul localităților, prin condiționarea existenţei partidului local de prezentarea de candidaturi exclusiv în localitate
  • stabilizarea listelor electorale în corelație cu stabilizarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor; și reducerea pragurilor electorale

  1. Reforma Justitiei

USR a promis in campania electorala ca va milita pentru reformarea Justitiei sustinand urmatoarele idei:

  • evaluare reala si transparenta a activitatii judecătorilor si procurorilor
  • continuarea luptei anti-coruptie
  • sistem de justitie independent, puternic si predictibil
  • creșterea transparentei functionarii institutiilor statului si a cheltuirii banului public
  • reducerea perioadei de soluționare a litigiilor prin mărirea numărului de judecători
  • accesul on-line al justitiabililor la propriul dosar
  • publicarea on-line a tuturor hotărârilor pronunțate de Inalta Curte de Casatie si Justitie

  1. Reforma achizitiilor publice

USR isi doreste reforma legii achizitiilor publice dorind sa implementeze:

  • standardizarea preţurilor la care autorităţile publice pot achiziţiona bunuri şi servicii de uz curent
  • aplicarea strictă a unei “liste negre” care să conțină firmele și acționarii acestora care au fraudat deja statul
  • sisteme de analiza automatizată constantă a achizițiilor făcute de diferite instituții ale statului, în diferite unități administrative sau structuri centrale, pentru a detecta anomalii cum ar fi diferențe semnificative de preț pentru aceleași bunuri sau servicii, cantități foarte diferite de aceleași bun pe cap de locuitor, sau detectarea situațiilor când o companie domină o anumită categorie de achiziții publice, și publicarea acestor informații.
  • Contractele de achiziții și lucrări publice trebuie să aibă prevederi clare legate de livrabilele așteptate, de modul de lucru între executanți și consultanți, etape clare de realizare cu informări publice periodice privitor la stadiul de realizare și raportarea spre public a rezultatelor după completarea proiectului

  1. Reindustrializarea moderna

Strategia USR pentru reindustrializarea Romaniei se axeaza in jurul urmatoarelor mari idei:

  • generarea de cantități de date enorme în toate sectoarele economice
  • exploatarea potențialul de a deveni un Sillicon Valley al Europei de sud-est și un hub industrial, logistic și de transport între Asia și Europa
  • invenția, designul și crearea de prototipuri pentru producție
  • consolidarea clusterelor industriale in jurul întreprinderilor, universităților și centrelor de cercetare existente și să încurajeze creșterea unor industrii noi și de mare valoare adăugată

  1. Sustinerea antrepenoriatului

USR vrea sa puna accent pe:

  • demararea unor programe de educatie in afaceri pentru a sustine antreprenoriatul
  • incubatoare in afaceri
  • atragerea în viața publică și civică a antreprenorilor care au avut succes in afaceri prin inovatie si corectitudine
  • crearea unor pachete de informații gratuite pentru antreprenori atunci când își înființează o afacere
  • investiții în programe de reconversie profesională (vouchere de cursuri, programe în parteneriat cu companiile IT) axate pe ITC adresate tinerilor sub 35 de ani care au absolvit specializări fără cerere pe piața de muncă
  • participarea Diasporei cu know-how tehnic și relații de afaceri, facilitarea accesului românilor din țară la conferințe și târguri internaționale, promovarea afacerilor românești în străinătate și participarea în bordurile afacerilor românești în capacitate de mentori

  1. Incurajarea asocierii fermierilor

USR a constatat faptul ca asocierea fermierilor duce frecvent la dubla impozitare, a asociatiei si a fermierului care este membru in acea asociatie. În plus fărâmițarea proprietății agricole este factorul care contribuie cel mai mult la menținerea veniturilor scăzute în agricultură și la perpetuarea sărăciei rurale de la o generație la alta, afectând în prezent aproximativ trei milioane de români.

In acest sens, USR propune accesul la piata, la credite si la negocieri colective cu producatorii de seminte, combustibil si alte materii necesare.


  1. Intrarea pe piata a produselor micilor fermieri

USR remarca faptul ca fermierii mici nu dispun de resurse de capital si de know-how pentru a organiza procesele de procesare agricole si comercializarea lor.

Solutiile USR la aceasta problema sunt urmatoarele:

  • intrarea pe piata prin asociere a micilor producători locali prin intermediul unei organizații cu management profesionist și putere de desfacere pe lanțuri comerciale scurte (desfacere locală) sau lungi (desfacere națională).
  • Stimulente pentru înființarea de asociații între fermieri și de parteneriate ale asociațiilor cu autoritățile publice locale și ONG-uri pentru o mai bună integrare pe piață a producătorilor locali.
  • asistența financiară acordată fermierilor pentru stocarea și procesarea produselor agricole la standardele UE și serviciile de formare profesională, consiliere și informare adaptate nevoilor fermierilor mici și medii.

  1. Stabilirea unui fond de micro-creditare pentru micii fermieri

Mijlocirea accesului la capitalul financiar pentru micii fermieri este cea mai importanta masura pe care USR ar adopta-o in sprijinul acestei categorii.

Argumentele acestei decizii:

  • Micro-creditarea și-a demonstrat deja eficacitatea în multe țări ca măsură de combatere a sărăciei. micro-creditele s-ar acorda la dobânzi avantajoase și ar lua în considerare situațiile specifice ale fermierilor în ceea ce privește termenele de plată
  • Fondurile de creditare ar putea asigura migrarea fermierilor mici către culturi agricole de înaltă productivitate pe unitatea de suprafață
  • Implementarea unor programe de instruire și microcreditare
  • Creșterea accesului la servicii medicale și de educație

  1. Sustinerea profesorilor

USR doreste distribuirea a 6% din PIB catre invatamantul romanesc conform Legii Educatiei Nationale. Cresterea finantarii educatiei romanesti trebuie sa vizeze:

  • Salarii mai bune pentru profesori
  • Sporirea gradului de pregatire a cadrelor didactice
  • Suplimentarea resursei umane in scoli

In plus, USR doreste sa implice administratia locala in educatie pentru a asigura finantarea invatamantului, infrastructura precum si acordarea unor bonusui pentru unitatile de invatamant pe criterii de performanta sau pentru profesorii care opteaza pentru posturi departe de casa.

USR si-a mai propus depolitizarea numirii inspectorilor scolari si sprijinirea cadrelor didactice cu mentori de la ONG-urile care au implementat proiecte de succes in Romania.


  1. Reforma programei din invatamant

Viziunea USR-ului in privinta programei din educatie se axeaza in jurul adaptarii procesului de invatare la noile tehnologii, prin asigurarea unui curriculum larg in domeniul tehnologiei informatiei.

USR vede tranzitia materiei de la teorie la practica. Limitarea elevului la a alege intre uman si real este, in optiunea USR-ului, o ingradire catre definitivarea intereselor, a pasiunilor, abilitatilor si nevoilor. In scoala ar trebui sa se puna accent pe educatia non-profesionala, precum:

  • educația financiară (rolul economiilor, al creditelor și investițiilor)
  • educația civică (etica profesională, voluntariatul)
  • educația artistică (prin cine-cluburi, grupuri de lectură, ateliere de arte plastice, interpretare și compoziție muzicală, dans și coregrafie etc.).

  1. Infiintarea si dezvoltarea de scoli profesionale

Solutia USR-ului pentru a micsora deficitul de forta de munca calificata pentru angajatori a locurilor de munca este infiintarea si dezvoltarea de scoli profesionale pe langa clusterele industriale.

Masurile vizate in acest sens de USR sunt:

  • oferirea de subvenții companiilor care desfășoară programe de calificare la locul de muncă
  • deduceri de taxe pentru antreprenorii care angajează absolvenți de învățământ profesional crearea unor parteneriate public-privat prin care dascălii calificați din mediul privat să fie plătiți de la buget
  • stagii de practică remunerate pentru elevi recunoașterea orelor de practică profesională ca experiență în domeniu
  • posibilitatea obținerii diplomei de bacalaureatÎn educație digitală
  • învățarea de limbi străine.

  1. Modificarea finantarii invatamantului superior

USR nu isi mai doreste sistemul actual per capita pentru ca incurajeaza invatamantul de masa si nu ia in considerare calitatea. Solutia este un sistem mixt care sa tina cont de performanta academica si excelenta in cercetare.

Ce schimbari mai vizeaza USR:

  • o Universitate centrată mai mult pe student și pe nevoile sale
  • introducerea mentoratului în Universitate ca o practică menită să răspundă diferenței de așteptări și de mentalități dintre absolvenții de licee și mediul academic.
  • ameliorarea condițiilor logistice de care beneficiază studenții, cu precădere investițiile în domeniul reabilitării căminelor studențești și construcției de noi cămine.
  • includerea explicită a studiilor masterale drept condiție de angajare în unele profesii, deoarece ciclul de învățământ superior nu se poate rezuma în unele cazuri la cei 3 ani de licență, rămași după reforma procesului de la Bologna.
  • o diviziune mai clară a masteratelor în masterate ce conduc spre doctorat și cercetare și altele, profesionale, corelate mai precis cu cerințele diverselor meserii, pentru a răspunde nevoii firești a absolvenților de a se integra cât mai rapid pe piața muncii.
  • interdisciplinaritatea la nivelul masteratelor, prin crearea de masterate transversale între mai multe departamente al unei aceleași Facultăți sau între mai multe Facultăți ale aceleiași Universități.
  • sustinerea școlilor doctorale în eforturile lor de a oferi cursuri de calitate și de a aduce profesori din toată lumea pentru a racorda cercetările doctorale românești la comunitatea științifică internațională

  1. Modificarea Statutului Artistului

USR semnaleaza faptul ca artistul roman este o categorie defavorizata in societate din cauza incadrarii legislative incomplete a profesiilor din sectorul cultural precum si din cauza alocarii bugetare inferioare.

In acest sens, USR isi doreste definirea pozitiei artistului și a managerului cultural independent (freelancer) in societate in ceea ce priveste conditiile de angajare, de protectie sociala si de fiscalitate.

USR propune:

  • definirea criteriilor de recrutare a managerilor, a tipului de management
  • stabilirea unor principii de atragere de fonduri, prin modificări structurale la legea managementului instituţiilor publice de cultură
  • inițierea unei legi a mecenatului

  1. Adoparea Codului Patrimoniului National

USR considera ca patrimoniul national are un rol fundamental in definirea identitatii nationale si promovarea Romaniei in lume. Ce oportunitati vede USR in acest mecanism:

  • oportunitati de creştere economică locala, prin crearea de noi locuri de munca
  • Accesarea de fonduri europene prin Programul Operational Regional pentru restaurarea si punerea in valoare a monumentelor istorice
  • revizuirea legislatiei pentru a facilita exproprierea in cazul monumentelor istorice de clasa A aflate in pericol de prabusire

  1. Cresterea nivelului de finantare in Sanatate

USR isi doreste ca, pe termen mediu, bugetul alocat pentru Sanatate sa ajunga in urmatorii 2 – 4 ani la minim 6% din PIB. Cresterea anuala ar trebui sa fie graduala iar aceste cheltuieli sa fie mentiunute prin bugete multianuale.


  1. Inversarea piramidei serviciilor in domeniul sanitar

USR doreste micsorarea numarului de internari in spitale si acordarea unui rol mai important medicului de familie pentru reducerea costurilor si pentru rapiditate.

Masurile USR:

  • Fortificarea serviciului existent de asistență medicală primară prin punerea pe rol de actor important în sistem a medicinei de familie orientată atât pe pacient, cât și pe comunitate
  • acces universal și fără bariere al populației la servicii medicale de bază, medicamente esențiale, îngrijiri, diagnosticare precoce a bolilor, în special a celor grave, cât și definirea strictă a rolului de “poartă” în sistem prin sortarea cazurilor care trebuie îndrumate spre specialiști si spitale
  • creșterea cotei-părți a alocărilor financiare pentru dezvoltarea medicinei de familie
  • dotarea cu aparatura medicală necesară și stimulente financiare pentru ca medicii să investească în propriile cabinete cu scop de a încuraja formarea de echipe în practici comune, în special în zonele rurale și îndepărtate
  • crearea unui pachet de bonusuri de către autorităţile centrale şi cele locale în schimbul practicării unui număr de ani de medicină în mediul rural sau înfiinţarea cu sprijinul autorităţilor locale a unor cabinete de medicină de familie care să asigure medicilor toate condiţiile materiale pentru a practica.

  1. Managementul eficient al banilor din sanatate

USR doreste sa combata coruptia si problemele de organizare si de management din sistemul de sanatate prin urmatoarele cai:

  • colectarea, publicarea și actualizarea regulată a datelor statistice privind nevoile de sănătate ale populației (organizate pe regiuni, grupe de vârstă, boli etc)
  • fundamentarea deciziilor de cheltuire/investiții pe baza acestor date și evidențe științifice
  • Rețeaua de spitale din România trebuie analizată, dimensionată și plasată geografic în concordanță cu nevoile pacienților și cu distribuția acestora pe teritoriul țării.
  • elaborarea unui Plan Național al Serviciilor Spitalicești (Spitalelor), care să fie aliniat strategiilor de anvergură internațională cu menținerea prestării serviciilor la nivel central în capitală și în centre regionale
  • crearea unor centre de excelenţă
  • punerea pe rol a spitalelor generale mai mici descentralizarea unor servicii acolo unde acestea sunt corespunzătoare
  • delegarea clară a responsabilității pentru deciziile de investiții, astfel încât directorii de spitale să poată lua deciziile corecte de personal și cheltuieli fără a fi amenințați politic de la centru
  • mecanisme de plată bazate pe rezultatele actului medical și performanțele înregistrate, și nu pe sume fixe (de ex: salarii) care nu ţin cont de cantitatea şi calitatea serviciilor medicale efectuate.

  1. Programele de preventie din sanatatea publica

Intensificarea programelor de preventie este, in viziunea USR, modalitatea prin care se poate reduce presiunea de pe sistemul medical.

Astfel:

  • Campaniile de informare a populației în legătură cu aceste riscuri, cum ar fi campaniile anti-fumat, trebuie intensificate.
  • Promovarea efortului fizic prin programe populare (cum ar fi lecțiile de dans, înot, sporturi de echipă pentru comunitățile de toate vârstele) poate preveni sau încetini bolile cardiovasculare.
  • Vaccinările și examinările regulate pentru anumite boli (de ex: cancer de sân, uterin, de colon etc) trebuie finanțate corespunzător

  1. Reforma institutiilor si a companiilor care gestioneaza infrastructura de transport a Romaniei

USR considera ca pregatirea proasta a proiectelor, ingerinta politicului, neprioritizarea investitiilor si indepartarea specialistilor sunt cauzele pentru care marile proiecte de infrastructura nu sunt duse la bun sfarsit.

Astfel, USR doreste:

  • depolitizarea companiilor de stat care sunt responsabile de infrastructura de transport
  • alocarea de resurse umane de cea mai bună calitate, alocarea proiectelor strategice la firme nu pe baza costului minim, ci pe baza competențelor tehnice dovedite în proiecte similare anterioare, a resurselor materiale, logistice și financiare disponibile firmelor în România
  • asigurarea transparentei institutiilor de stat prin informarea completă și la zi a publicului despre stadiul proiectelor și șantierelor și prin publicarea pe site-ul CNADNR/CFR/METROREX a rapoartelor lunare privind progresul proiectelor de infrastructură

  1. Implementarea de urgenta a TEN-T (Trans-European Transport Network)

Romania sufera de un deficit de infrastructura urias iar solutia USR este cofinantarea europeana pentru realizarea TEN-T, pentru a conecta provinciile istorice si trecerile peste Carpati pentru a conecta Romania de restul Europei prin autostrazi rapide.

Alte proiecte care ar trebui demarate, in viziunea USR:

  • Pitesti-Craiova
  • Pascani-Bacau-Buzau-Bucuresti
  • Cluj-Oradea
  • inelul de centura al Bucurestiului ca drum rapid
  • trebuie continuat programul de reabilitare a drumurilor nationale si de constructie de variante ocolitoare pentru localitati
  • CFR Infrastructura trebuie sa deblocheze proiectele in derulare si sa lanseze proiectele de reabilitare la 160km/h de pe coridoarele trans-europene finantate prin programul Connecting Europe Facility (1,5 miliarde de euro) si prin POIM.

  1. Interconectarea Moldovei

Refacerea infrastructurii rutiere in Moldova ar reduce decalajul economic si de dezvoltare dintre aceasta regiune si restul tarii. USR sustine:

  • autostrada Iași – Târgu Mureș
  • autostrada Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-București

Mai multe detalii aici: https://usr.ro/program/transport/interconectarea-Moldovei/


  1. Valorificarea Portului Constanta

USR propune dezvoltarea portului Constanta prin efectuarea unor investitii in infrastructura portuara precum terminale noi in partea de sud si pe insula artificiala precum si in ifrastructura rutiera si feroviara.

Pozitia geografica a portului Constanta ofera posibilitatea de a redirectiona spre Romania o parte din bunurile care provin dinspre Asia si Orientul Mijlociu si care sunt destinate Europei de Est.

Impactul economic a fost evaluat la 10 miliarde de euro anual si s-ar creea 175.000 de noi locuri de munca.


  1. Tranizitia catre sursele regenerabile de energie

USR doreste modernizarea retelelor electrice si cresterea capacitatilor fotovoltaice instalate la consumator pentru a face tranzitia de la o energie bazata pe combustibili fosili la cea verde. Marea problema, sustine USR, este infrastructura invechita de transport si de distributie a energiei electrice.

Aceasta inseamna implementarea unor mecanisme digitale automate de supraveghere, comunicare si reglare in timp a retelei.

Gradul investitiilor, spune USR, „va fi mare”, caci tranzitia de la carbune la gaz natural si surse regenerabile sa nu puna in pericol securitatea energetica a tarii.


  1. Pregatirea Romaniei pentru a prelua presedintia Consiliului UE (2019)

Romania va prelua, in ianuarie 2019, presedintia prin rotatie a Consiliului UE. USR afirma ca acela va fi un moment prielnic pentru ca Romania sa sustina:

  • reformele politice si economice in statele vecine (Republica Moldova, Ucraina)
  • impiedicarea renuntarii la politica agricola si de coeziune si a pierderii fondurilor de catre Romania alocarea mai multor resurse pentru Strategia UE pentru Regiunea Dunarii, initiativa lansata de Romania impreună cu Austria

Apropiindu-se de nucleul Uniunii Europene, Romania ar trebui sa sustina:

  • aderarea la zona euro
  • o politica externa comuna
  • o armata comuna care sa faca fata unor conflicte precum cel din Siria

  1. Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen

USR considera ca aderarea Romaniei la Spatiul Schengen ar trebui sa fie un obiectiv national, tara noastra fiind pregatita sa faca acest pas in doua etape intrucat indeplineste toate conditiile tehnice. In plus, Romania este un contributor important la securizarea frontierelor externe, mai ales ca a detasat un numar mare de experti la Frontex.


  1. Imbunatatirea relatiei Romaniei cu Ucraina

In viziunea USR, Romania si Ucraina ar trebui sa isi reseteze relatiile bilaterale prin:

  • dezvoltarea cooperarii economice bilaterale si a infrastructurii
  • europenizarea Ucrainei prin reforme politice, economice si sociale
  • faptul ca Romania poate sa ii impartaseasca Ucrainei experienta sa privind integrarea europeana si lupta anti-coruptie
  • rezolvarea problemelor comunitatii romanesti din Ucraina, aparandu-i identitatea culturala, lingvistica, etnica si religioasa

  1. Crearea fondului „Libertatea” pentru sustinerea Republicii Moldova

USR considera ca Romania poate sa faca mult mai multe pentru Republica Moldova, pentru a sustine parcursul european al acestei tari. In acest sens, Romania ar trebui sa ii acorde sprijin Republicii Moldova la urmatoarele capitole:

  • independenta justiției
  • lupta anti-coruptie
  • insanatosirea sectorului bancar si investigarea fraudelor
  • de-oligarhizarea Republicii Moldova
  • interconectari energetice si de transport
  • transformarea Republicii Moldova intr-o destinatie mai atractivă pentru investitorii romani si straini
  • votarea legii privind Agenția Romană de Asistenta pentru Dezvoltare (RoAid)
  • media independentă
  • activitati politici independente
  • eliberarea autoritatilor locale de sub oligarhi

  1. Consolidarea capacitatilor de aparare a Romaniei

Parteneriatul strategic cu NATO sunt esentiale pentru securitatea nationala a tarii noastre. USR sustine ca Romania ar trebui, in cadrul NATO, sa insiste pentru:

  • flota comună la Marea Neagra sub egida NATO
  • respectarea principiului proportionalitatii garantiilor de securitate date de NATO componentei sudice si nordice ale flancului estic
  • intarirea prezentei NATO in regiune
  • ridicărea vizelor pentru cetatenii romani
  • dezvoltarea dimensiunii de cooperare economica prin atragerea de investiții americane

  1. Adoptarea grilei unice de salarizare in sistemul public

USR considera o prioritate lupta pentru stoparea birocratizarii. Irosirea banului public, incompetenta si lipsa de prioritati institutionale afecteaza administratia publica. De-aceea, USR sustine adoptarea grilei de salarizare in sistemul public pentru:

  • definirea justa a rolului si scopului instituțiilor scăderea numarului de institutii contradictorii sau redundante
  • masurarea gradului de indeplinire al obiectivelor institutionale pana in prezent
  • evaluarea periodica a departamentelor in functie de regulamentele de organizare si funcționare ale institutiilor si a functionarilor publici în functie de fisa postului.

USR mai sustine transparenta decizionala prin publicarea pe site-urile ministerelor care gestioneaza domenii cheie din societate (educatie, sanatate, administratie publica, transporturi) a planurilor operationale si a obiectivelor asumate in niste termene precizate.


  1. Reforma radicala a accesului la informatie

USR militeaza pentru transparenta totala a institutiilor publice si eliminarea termenelor de asteptare pentru a primi acces la informatie.

Cum vede USR reforma accesului la informatie:

  • instituirea unor standarde prin care institutiile statului sa fie obligate sa publice constant informatiile aferente functionarii lor în format electronic structurat (de exemplu XML
  • aceste date trebuie sa includa, cel putin, bugetele, toate cheltuielile, organigramele si toate numirile si promovările, semnarea, amendarea prin acte aditionale precum si închiderea si momentele principale ale executiei tuturor contractelor cu furnizorii de servicii si bunuri.
  • datele trebuie să fie publicate in mod constantsi consolidate pe tipuri de activitati, astfel incat oricine sa le poata studia si analiza

  1. e-Guvernarea

Cresterea nivelului de transparenta din administratia publica ar trebuie sa se faca, conform USR, prin modernizarea fluxurilor informatice si a sistemelor informatice din administratia publica, inclusiv prin folosirea resurselor de software deschis (FOSS – Free and Open source software) pentru a evita dependenta de anumiti furnizori.

Ce ar face agenda digitala a Romaniei:

  • operationalizarea Coordonatorului pentru Tehnologia Informației (CTI) infiintat printr-un memorandum în iulie 2016
  • punerea in aplicare a task force-ului de simplificare administrativa aflat acum sub egida Cancelariei primului ministru
  • adoptarea unei strategii comprehensive de dezvoltare si asigurare a interoperabilitatii sistemelor informatice publice
  • implementarea cat mai rapida a conceptului de CTI la toate nivelele – guvernamental, ministerial, local – prin organizarea unei structuri unice si independente la nivel central care sa organizeze proceduri de achizitie publica de solutii IT transparente și să evite pe cât posibil ca anumiți furnizori de soluții informatice să țină “captive” autoritățile publice beneficiare.

Add comment

Follow Me